svenska monoplet

hum hum...

du får handla en kamera från ett annat via nätet, du får köpa mobiltelefon via nätet från annat land, men du får inte köpa alkohol via nätet för det strider mot det svenska monopolet. du får köpa nästan va du vill via nätet från annat land men inte sprit.

så lyder domen från generaladvokaten inom Eu domstolen.
om man ska hård dra det.. sprit är väll en vara liknande elektronik prylar.. du har en tillverkare i något hotten tott land, han vill sälja sin vara, varför kan jag då inte få köpa denna vara via nätet?

utan varför måste ja gå till bolaget och be dom ta hem den typ av alkohol jag vill och och då måste jag beställa större kvantitet fast jag kanske bara vill ha några flaskor..

finns mycket dåligt med eu och det finns bra saker.. vi är med i eu då ska väll samma regler gälla i sverige som i övriga eu.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Nilsson

Skriv mer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback