Lär sig inte av misstag...

Man brukar säga att man lär sig av sina misstag, dessvärre gör jag inte det när det gäller matlagning.

Hade lite kryddkorv över sedan helgen och fick den "smarta" iden att koka dom, i stället för att grilla eller steka upp de som man vanligt vis gör.

Ja har kokat korv tidigare och den blir bara grå och tråkig, ändå så var jag för lat och bekväm för att grilla eller steka upp dom. och visst blev dom åter igen gråa och trista. När ska ja lära mig att den ända korv som är god kokt, är varmkorv.
 
Så tydligen lär man sig inte av sina misstag,  den första korven gick bra att äta med ketchup o senap, men när jag skulle börja på nr 2 så tappa jag aptiten , och hmmm,,öööö,,harkel... slängde den i sopp påsen. Så nu kan man väll alltid hoppas att man lärt sig något.

Så vad lär man sig av detta, krov är god om den är kokt, om det är varmkorv vill säga. Varken kryddkorv, falukorv är aptitlig när den är kokt. då den bara blir grå, trist o osmaklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback