teknikfientlig... ja.. men bara lite

Nu för tiden så måste man vara med på facebook, twitter o jag vet inte allt.

För om man inte syns så finns man inte. vilket jag skiter i, jag bloggar för att det är kul att vädra sin tankar o funderingar, inte för att få massa uppmärksamhet fast det är klart tar ju gärna i mot pulitzerpriset ;-D. vill du läsa min blogg. så är det trevligt.

När till o med nya mobiler kommer med förinlagda program för att kunna logga in på facebook via mobilen. då tycker jag det gått för långt.

Jag är en sådan bakåtsträvare. jag har inget FB konto, och jag kommer inte skaffa det i första taget. visst jag står utanför gemenskapen ni som har fb har med varandra, men enligt mig är fb idioti. hela tiden hetsen att uppdatera sin status, även om jag inte är medlem så finns de andra som tjatar om att man hela tiden måste vara uppdaterad och goo with the flow.

Man ska uppdatera att man sitter på dass o skiter(min blogg,mitt språk och där med även stavfelen o särskrivningarna som följer :-D) , man ska uppdatera att man just vart köpt en latte. dhhöööö, som om jag bryr mig.

lite samma sak med twitter, mycket som skrivs där är rent skvaller och rent skit. men visst finns det fördelar med twitter, som när min bror var uppe i treriks röset,och kunnde berätta det just via twitter, då han inte hade tillgång till nätuppkoppling på sin dator och förmedla det via sin blogg han hade då. Det var lite häftigt att läsa. så visst finns de fördelar med twitter även om mycket är skit så att säga.

får se om ja bygger denna postning senare. nu blir det påsk fest med släkten ...... GLAD O TREVLIG PÅSK TILLSVIDARE. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback